SVT: Bo­li­de­nin kai­vok­ses­sa tu­li­pa­lo – 72 hen­ki­löä eva­kuoi­tiin tun­neik­si tur­va­ti­laan

Ruotsin syvimmän kaivoksen tulipalossa selvittiin ilman henkilövahinkoja.

Bolidenin Renströmin kaivoksessa syttyi maanantaiaamuna tulipalo. Kaikki 72 työntekijää saatiin evakuoitua turvaa.
Bolidenin Renströmin kaivoksessa syttyi maanantaiaamuna tulipalo. Kaikki 72 työntekijää saatiin evakuoitua turvaa.
Kuva: Jonas Westling/Boliden

Ruotsin Bolidenin Renströmsgruvanissa Västerbottenissa syttyi maanantaiaamuna tulipalo. Paikallista aikaa kahdeksan maissa aamulla havaittu tulipalo syttyi Ruotsin syvimmässä kaivoksessa.

Kaivoksessa palon syttyessä olleet 72 henkilökunnan jäsentä evakuoitiin turvatilaan 1700 metrin syvyydessä lähes neljäksi tunniksi.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä