Kolumni: Tulva näytti am­mat­ti­lai­sil­le ja pai­kal­li­sil­le voi­man­sa

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Suvisen sään säh­kö­au­to – Toyotan ni­mi­hir­viö­mal­lis­sa on sähkön käytön ja saannin kan­nal­ta har­mit­ta­via puut­tei­ta, mutta vankka alus­ta­ra­ken­ne va­kuut­taa senkin edestä

Akun esilämmitystoiminto nopeuttaisi patteriauton lataamista merkittävästi pohjoisissa oloissa. Toyotalla tätä tarvetta ei ole ymmärretty.

Kööpenhamina
Toyotan ensimmäinen sähköauto bZ4X muistuttaa saman valmistajan RAV4-mallia. Tulokkaan akseliväli on selvästi pidempi ja kattolinja matalampi.
Toyotan ensimmäinen sähköauto bZ4X muistuttaa saman valmistajan RAV4-mallia. Tulokkaan akseliväli on selvästi pidempi ja kattolinja matalampi.
Kuva: Kari Pitkänen

Toyota panttasi vuosia lähtöään mukaan sähköautokilpailuun. Sen sijaan se keskittyi hybrideihin. Sen jälkeen, kun ensimmäinen Prius-malli esiteltiin vuonna 1997, itse lataavia ja ulkoisesta virtalähteestä ladattavia Toyota-hybridiautoja onkin myyty ympäri maailmaa yli 20 miljoonaa kappaletta.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.