Sodankylän osallistuvan budjetoinnin jatkoäänestyksen lopputulos oli selvä: kuntalaiset päättivät, että 50 000 euron määräraha käytetään Kaanaanmaalta Kitisenjoen yli kulkevaan kävelysiltaan.
Äänestyksessä annettiin kaikkiaan 757 ääntä, joista kävelysilta keräsi 423 eli 56 prosenttia. Ääniä annettiin yli sata kappaletta enemmän kuin viimevuotisessa äänestyksessä. Tuolloin äänestyksen voitti kuntoportaat.
Kunnanjohtaja Jari Rantapelkonen kiittelee kunnan tiedotteessa asukkaita äänestysaktiivisuudesta.