Kittilässä sammutettiin rakennuspalon alku lauantai-iltana.
Lapin pelastuslaitos sai ilmoituksen rakennuspalosta puoli yhdeksän jälkeen illalla Kittilään Välirakka-tielle. Tehtävä annettiin ensin pienenä rakennuspalona, mutta hetkeä myöhemmin muutettiin keskisuureksi. Paikalle lähetettiin kuusi yksikköä.
Lapin pelastuslaitoksen päivystävä palomestari Kimmo Partanen kertoo, ettei rakennuksessa tiettävästi ollut käytetty tulisijaa, mutta piipun vieressä oli syttynyt palo.
– Liekkejä oli näkynyt ja savua oli kämpässä, joten ihmisiä kehotettiin poistumaan.
Henkilövahingoilta vältyttiin. Tulen nujertamiseen riitti alkusammutin, minkä jälkeen pelastuslaitos varmisti sammumisen avaamalla rakenteita.
Välirakka-tiellä sijaitsee lukuisia vuokrattavia lomamökkejä. Partasella ei ollut tietoa siitä, tapahtuiko palo vuokramökissä vai muunlaisessa asumuksessa.