Mitä pitäisi ajatella kaupungista, joka elää velaksi, mutta laittaa silti miljoonittain veronmaksajien rahoja moraalittomaan pikavippibisnekseen isolla riskillä? Tätä on kysytty Rovaniemellä, kun selvisi, että kroonisten talousongelmien kanssa painiva kaupunki on sijoittanut 2,4 miljoonaa euroa varainhoitoyhtiön sijoitusyhtiöön Front Financeen (FF), joka asetettiin äsken yrityssaneeraukseen. Sen myötä kaupunki on menettämässä reilut 730 000 euroa.
Pääkirjoitus