Rajan yli saa­pu­neet miehet eivät suos­tu­neet ko­ro­na­tes­tiin Tor­nios­sa, oikeus tuo­mit­si sakkoja – Oulun po­lii­sin tietoon tuli viime vuonna vain yksi covid-19 -testin lai­min­lyön­tiä koskeva rik­ko­mus

Lapin käräjäoikeudessa on annettu hiljattain koronatestaukseen liittyviä tuomioita.

Niissä oli kyse tilanteista, joissa Suomen rajan yli Tornioon viime syksynä saapuneet miehet eivät suostuneet osallistumaan koronatestiin, vaikka heillä olisi ollut siihen tilapäisestä lakimuutoksesta kummunnut velvollisuus.

Ensimmäinen tapaus sattui 6. elokuuta. Tuolloin rajan ylitti vuonna 1997 syntynyt mies, joka oli kertomansa mukaan käynyt Ruotsin puolella kaupassa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä