ROPS: Ro­va­nie­men Pal­lo­seu­ra he­rät­tää huolta ja pet­ty­mys­tä – ­ky­syim­me tuntoja va­paaeh­toi­sel­ta, jä­se­nel­tä, kan­nat­ta­jal­ta ja ju­nio­ri­pe­laa­jien van­hem­mal­ta

Kysely: Var­jos­taa­ko korona pik­ku­jou­lu­ja? Osal­lis­tu Lapin Kansan net­ti­ky­se­lyyn

Äänestys: Mikä on vuoden 2022 sy­käh­dyt­tä­vin lap­pi­lai­nen ur­hei­lu­ta­pah­tu­ma?

Tilaajille

Puun­kor­jaa­jat uh­ka­si­vat joutua yli­mää­räi­sel­le 100 ki­lo­met­rin aa­mu­len­kil­le – Muut­tu­vat säännöt ja au­ki­olo­ajat ras­saa­vat ra­ja-ar­kea Pel­los­sa

Mämmilästä pitää lähteä Ruotsin Kaartiseen metsätöihin aamukuudelta. Työmatkalaiset pääsevät nyt myös yöllä rajan yli.

Pellon Mämmilästä lähtee useamman kerran vuorokaudessa auto kohti Ruotsin Kaartista. Mämmilästä on matkaa Suomen rajanylityspaikkaan kymmenen kilometriä, josta matka jatkuu vielä 33 kilometriä Ruotsin Kaartisen metsätyömaalle.

Jorma Mämmilä on tehnyt metsätöitä Ruotsissa nelisenkymmentä vuotta ja poika Leevi on seurannut isänsä jalanjälkiä. Tuore metsäkoneenkuljettaja on perheyrityksen moton ratissa toisessa vuorossa.

– Talviteiden aikaan pitää saada leimikko hoidettua. Nyt pääsemme menemään jängän yli töihin, joka ei kesäkelillä enää ole mahdollista. Työmaalla tehdään töitä aamukuudesta puolilleöin, kertoo Jorma Mämmilä.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.