-

Kirje Män­ty­vaa­ras­ta

"Ei ole mitään hätää", taistelulähetti Heikki Lounaja kirjoitti äidilleen Kemijärven rintamalta joulun alla 1939. Hän ei tiennyt, että puna-armeija oli jo selustassa. Se oli valmis voittamaan Lapin Stalinin syntymäpäivän kunniaksi.

"Ei ole mitään hätää", taistelulähetti Heikki Lounaja kirjoitti äidilleen Kemijärven rintamalta joulun alla 1939. Hän ei tiennyt, että puna-armeija oli jo selustassa. Se oli valmis voittamaan Lapin Stalinin syntymäpäivän kunniaksi.

Uusintajuttu, julkaistu 1. kerran 19.12.2015.

Rovaniemeläisen taistelulähetin Heikki Lounajan äiti sai jouluna 1939 kirjeen talvisodasta.

"Jos kohtalomme on kaatua täällä, ei siinä kidu ja niin velvollisuus on täytetty. Ei meillä ole mitään hätää."

Sallan pataljoonassa sotinut Heikki Lounaja kirjoitti terveisensä joulukuun 20. päivän aamuna Mäntyvaarasta, Kemijärven itäpuolelta.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä