Vesilläkään ei saa kaahata. Poliisi voi sakottaa myös veneilijää ylinopeudesta.
Kuva: Pentti Vuosaari/Arkisto
Poliisi kirjoitti viime viikonloppuna kuusi ylinopeussakkoa ja varustepuutteeseen liittyen yhden liikennevirhemaksun Kemi-Tornion vesialueilla, sekä merellä että joella. Lisäksi kiinni jäi yksi ruorijuoppo.
Vesialueella olevat nopeusrajoitukset tulivat poliisin mukaan monelle liikkujalle yllätyksenä. Rajoitukset on asetettu yleensä kohtiin, joissa on tarpeen laskea nopeuksia, jotta rannan asukkaille ei aiheutuisi häiriötä ja laiturissa olevat veneet eivät kärsisi isoista aalloista, kertoo poliisi.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut