Perämeren jäältä on vielä syytä pysyä visusti poissa. Arkistokuva vuodelta 2018.
Kuva: Pekka Aho
Ilmatieteen laitoksen jääkarttaan piirrettiin ensimmäiset jäät torstaina 13. marraskuuta. Jäätä oli kuitenkin varmuudella havaittavissa satelliittikuvista jo alkuviikolla.
Perämerellä Suomen puolella jäätä on muodostunut Tornion, Kemin ja pienemmässä määrin myös Oulun lähistölle.
Itämeren jäätyminen on alkanut Ilmatieteen laitoksen mukaan tavanomaiseen aikaan, vaikka merivesi on selvästi ajankohdan keskiarvoja lämpimämpää.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut