Pensasakarissa vanha kalastustukikohta palvelee nykyisin kävijöitä Metsähallituksen omistuksessa.
Kuva: Jouni Porsanger
Harvoille tuttu Perämeren kansallispuisto viettää tänä vuonna 30-vuotisjuhlaa.
Kansallispuistossa merkkivuotta juhlitaan muun muassa hankkimalla kylttejä, jotka ohjaavat kansallispuiston porteille eli Kemin ja Tornion satamiin. Tämä tehdään eduskunnan myöntämän lisärahoituksen turvin, tiedottaa Metsähallitus.
Lisäksi rahalla kunnostetaan retkeilyrakenteita kansallispuistossa ja Oulun seudun lähisaarissa.