Pelastaja: Nuorena Sakke Py­hä­jär­vi ajat­te­li ole­van­sa kuo­le­ma­ton, mutta omien lasten syntymä pani pe­las­ta­jan arvot uu­sik­si: "Meillä jo­kai­sel­la on antaa vain se sata pro­sent­tia"

Seksuaalisuus: On­ly­Fan­sin tuot­toi­suus tuli yl­lä­tyk­se­nä ja nyt Marika Fin­ger­roos suuntaa sek­si­vä­li­nei­den kas­va­vil­le mark­ki­noil­le

Pääkirjoitus: Hoi­ta­ja­mi­toi­tuk­sen ki­ris­tä­mi­sen lyk­kää­mi­nen lykkää myös on­gel­man rat­kai­se­mis­ta – kei­no­te­koi­ses­ta am­mat­ti­ra­jo­jen ra­ken­te­lus­ta on luo­vut­ta­va pi­kim­mi­ten

Kolumni
Tilaajille

Onko pakko, jos ei taho? Di­gi­tai­do­ton on vaa­ras­sa syr­jäy­tyä, vaikka hän olisi muuten mil­lai­nen mo­ni­osaa­ja tahansa

Onko pakko käyttää digitaalisia palveluita, jos ei taho? Ja moni ikäihminen ei taho. Usein jo käytännön syistä, koska hänellä ei ole ajantasaisia laitteita. Suurin syy on se, että osaamista ei ole.

Osa vieroksuu lähtökohtaisesti tietotekniikan käyttöä tai on tehnyt aikoinaan päättäväisen mutta kohtalokkaan valinnan pysyä perinteisten palvelujen käyttäjänä. Moni palvelu jää saamatta, jos ei ole verkkopankkitunnuksia tunnistautumiseen tai asiointiin.

Sitä mukaa kuin palvelut siirtyvät suuren enemmistön tahtiin verkkoon, lähipalvelut vähenevät minimiin. Verotoimisto, Kelan paikallistoimisto tai pankkikonttori voivat olla kymmenien kilometrien takana.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.