Keskiviikkona ukkostaa: Koko maassa nyt poik­keuk­sel­li­sia hel­tei­tä – ­kes­ki­viik­ko­na etenkin Länsi- ja Luo­teis-Lap­piin luvassa vaa­ral­li­sen voi­mak­kai­ta uk­kos­puus­kia

Kolumni: So­vin­non te­ke­mi­nen on pro­ses­si

Podcast: Kar­va­lak­ki­do­ku­ment­ti osa 6: Kuk­ko­lan­kos­ki näyt­tää, mitä elävä jo­ki­kult­tuu­ri voi ih­mi­sel­le merkitä – Heik­ki­län tai­tei­li­ja­vel­jek­set ker­to­vat elä­mäs­tä Väy­län­var­rel­la

Pääkirjoitus
Tilaajille

Onko pää­tös­val­ta Ke­mi­jär­ven len­to­ken­täs­tä siir­ty­nyt ar­mei­jal­le?

Kiinan kiinnostus Itä-Lappia kohtaan on ollut viime vuosina sellutehdastakin suurempaa. Tämä selvisi äsken, kun Yle uutisoi kiinalaisten havitelleen käyttöönsä Kemijärven Ketolan autioita lentokenttää. Suunnitelmissa oli laajentaa kenttää kymmenillä miljoonilla euroilla ja rakentaa sinne arktisten tutkimuslentojen tukikohta.

Sittemmin on käynyt ilmi, ettei ajatus kiinalaisesta kemijärveläislentokentästä syntynyt vain Kiinassa, vaan myös Kemijärvellä (LK 11.3.). Ideointiin osallistui Suomun matkailuyrittäjä Kari Tirkkonen, jonka tavoitteena oli – ja on yhä – saada Itä-Lappiin oma, matkailua palveleva charter-lentokenttä.