"On tär­keää, että Lappi pysyy ih­mis­ten mie­lis­sä" – Lapin mat­kai­lun mark­ki­noin­ti jatkuu ko­ro­nas­ta huo­li­mat­ta

Tilannetta seurataan tunti tunnilta, mutta pitkä markkinointi jatkuu – jonain päivänä kriisi on ohi.

Nangun hotellissa on edelleen ulkomaalaisia matkailijoita. Toimitusjohtaja Jouko Lappalaisen mukaan nyt annetaan tilanteen rauhoittua, eikä heti lisätä markkinointia esimerkiksi kotimaahan tai Pohjoismaihin.
Nangun hotellissa on edelleen ulkomaalaisia matkailijoita. Toimitusjohtaja Jouko Lappalaisen mukaan nyt annetaan tilanteen rauhoittua, eikä heti lisätä markkinointia esimerkiksi kotimaahan tai Pohjoismaihin.
Kuva: Olli Miettunen

Lapin alueellinen markkinointi- ja viestintätalon House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen sanoo, että koronatilanne on todella ikävä ja sillä on merkittäviä vaikutuksia maailman talouteen sekä paikallisesti. Lapin matkailun rekisteröidyistä yöpymisistä vähän alle puolet on kotimaisia ja 52 prosenttia ulkomaalaisia. Merkittävimmät lähtömaat ovat Britannia, Ranska ja Saksa.

– Lappi on osa globaalia maailmaa ja vaikutukset tuntuvat meilläkin.