Ennakkoäänestyksen loppukiri käyntiin: Reilu vii­den­nes lap­pi­lai­sis­ta ää­nes­tä­nyt, pel­lo­lai­set kär­jes­sä, me­ri­lap­pi­lai­set ovat ak­ti­voi­tu­neet – tiis­tai­na vii­mei­nen en­nak­ko­ää­nes­tys­päi­vä

Aluevaalien vaalikone: Katso sopiva ehdokas täältä

Tilaajille

"On tär­keää, että Lappi pysyy ih­mis­ten mie­lis­sä" – Lapin mat­kai­lun mark­ki­noin­ti jatkuu ko­ro­nas­ta huo­li­mat­ta

Tilannetta seurataan tunti tunnilta, mutta pitkä markkinointi jatkuu – jonain päivänä kriisi on ohi.

Lapin alueellinen markkinointi- ja viestintätalon House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen sanoo, että koronatilanne on todella ikävä ja sillä on merkittäviä vaikutuksia maailman talouteen sekä paikallisesti. Lapin matkailun rekisteröidyistä yöpymisistä vähän alle puolet on kotimaisia ja 52 prosenttia ulkomaalaisia. Merkittävimmät lähtömaat ovat Britannia, Ranska ja Saksa.

– Lappi on osa globaalia maailmaa ja vaikutukset tuntuvat meilläkin.