Suhanko Arctic Platinum Oy suunnittelee tekevänsä alustavan investointipäätöksen lokakuussa ja sen tavoitteena on aloittaa kaivoksen rakentaminen ensi vuoden aikana. Kaivoksen toiminta alkaisi tästä 2–3 vuoden päästä. Arkistokuva tien rakentamisesta.
Kuva: Suhanko Arctic Platinum
Keminmaan kunta kertoo tiedotteessaan, että on jättänyt valituksen Suhangon kaivokselle myönnetystä ympäristö- ja vesitalousluvasta.
Valitus kohdistuu erityisesti jätevesien purkuputkeen, sillä Suhangon kaivoshankkeessa puhdistetut jätevedet on tarkoitus johtaa 54 kilometriä pitkällä purkuputkella Kemijokeen.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut