Myös Ke­min­maa va­lit­taa Su­han­gon kai­vok­ses­ta – valitus koh­dis­tuu eri­tyi­ses­ti pur­ku­put­keen

Suhanko Arctic Platinum Oy suunnittelee tekevänsä alustavan investointipäätöksen lokakuussa ja sen tavoitteena on aloittaa kaivoksen rakentaminen ensi vuoden aikana. Kaivoksen toiminta alkaisi tästä 2–3 vuoden päästä. Arkistokuva tien rakentamisesta.
Suhanko Arctic Platinum Oy suunnittelee tekevänsä alustavan investointipäätöksen lokakuussa ja sen tavoitteena on aloittaa kaivoksen rakentaminen ensi vuoden aikana. Kaivoksen toiminta alkaisi tästä 2–3 vuoden päästä. Arkistokuva tien rakentamisesta.
Kuva: Suhanko Arctic Platinum

Keminmaan kunta kertoo tiedotteessaan, että on jättänyt valituksen Suhangon kaivokselle myönnetystä ympäristö- ja vesitalousluvasta.

Valitus kohdistuu erityisesti jätevesien purkuputkeen, sillä Suhangon kaivoshankkeessa puhdistetut jätevedet on tarkoitus johtaa 54 kilometriä pitkällä purkuputkella Kemijokeen.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä