kolumni: Eikö ka­las­tus­la­ki olekaan kai­kil­le sama? Kysymys on nyt ajan­koh­tai­sem­pi kuin koskaan

Podcast: Kar­va­lak­ki­do­ku­ment­ti osa 6: Kuk­ko­lan­kos­ki näyt­tää, mitä elävä jo­ki­kult­tuu­ri voi ih­mi­sel­le merkitä – Heik­ki­län tai­tei­li­ja­vel­jek­set ker­to­vat elä­mäs­tä Väy­län­var­rel­la

Tilaajille

Muo­vi­nen maas­to­ih­me – Fiat yrittää hidasta paluuta poh­joi­sil­le mark­ki­noil­le pai­na­mal­la hinnat todella alas

Fiat Tipo Cross on omimmillaan kevättalven jääpolanteisilla kaduilla, mutta muovihelmat ja neljä senttiä lisää maavaraa eivät vielä tee siitä minkään maailman oikeaa maastoautoa.

Fiat Tipo Cross ei ole hassumman näköinen auto terävine keuloineen, muovilevityksineen ja pyöräkoteloineen. Ostajan etuna on myös vahva varustelu ja modernit avustinjärjestelmät. Metallivärin lisähinta on noin 650 euroa.
Fiat Tipo Cross ei ole hassumman näköinen auto terävine keuloineen, muovilevityksineen ja pyöräkoteloineen. Ostajan etuna on myös vahva varustelu ja modernit avustinjärjestelmät. Metallivärin lisähinta on noin 650 euroa.
Kuva: Kari Pitkänen

Maailmassa liene helpompiakin tehtäviä kuin palauttaa kerran suursuosiossa ollut automerkki takaisin myyntitilastojen piikkipaikalle. Suomalaiset nimittäin olivat kerran melkoista Fiat-kansaa, mutta eivät enää.

Viime vuonna koko maassa myytiin vain 372 Fiat-logolla varustettua henkilöautoa. Se toi tilastossa 22. suosituimman automerkin aseman.