kolumni: Il­mas­to­pää­tök­sis­sä me­ga­luo­kan ai­ka­tau­lu­vir­he

tähtijuttu: Yhden lähtö tarjosi toi­sel­le kodin – ta­voi­tim­me kolmen muut­ta­jan ketjun ja kur­kis­tim­me kuntien väes­tö­en­nus­tei­siin

pääkirjoitus: Tuu­li­voi­ma tar­vit­see tuek­seen sää­tö­voi­maa, jonka riit­tä­vyys on uhat­tu­na

Tilaajille

Mat­ka­toi­mis­to Detur mak­suon­gel­mis­sa, asiak­kail­ta pe­ri­tään ho­tel­li­mak­su­ja uu­del­leen – Kil­pai­lu- ja ku­lut­ta­ja­vi­ras­to sel­vit­tää asiaa

Kalevan tietojen mukaan Deturin asiakaspalvelu ja Facebook-sivut ovat menneet kiinni.

Pohjoismaalaiset turistit ovat ongelmissa Turkin Alanyassa, kun matkanjärjestäjä Detur ei olekaan maksanut heidän hotellihuoneitaan. Kuvituskuva Alanyasta.
Pohjoismaalaiset turistit ovat ongelmissa Turkin Alanyassa, kun matkanjärjestäjä Detur ei olekaan maksanut heidän hotellihuoneitaan. Kuvituskuva Alanyasta.
Kuva: Peter Malmrup

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) kertoo selvittävänsä julkisuudessa olleita tietoja, joiden mukaan matkatoimisto Detur ei ole kyennyt maksamaan Turkissa matkalla olevien asiakkaidensa majoitusta. KKV on pyytänyt Deturilta selvitystä tilanteesta välittömästi.

Deturin asiakkaat ovat tiettävästi saaneet kehotuksen maksaa majoituksesta itse, vaikka he ovat jo maksaneet hotellin osana matkapakettia. Ongelma koskee suomalaisten lisäksi myös muita Deturin pohjoismaisia asiakkaita.