Suomen metsissä poimitaan marjoja, mutta oikeussaleissa punnitaan alan moraali. Lapin käräjäoikeudessa vastikään käynnistynyt ihmiskauppaoikeudenkäynti ei ole vain varoitus – se voi olla tuomio. Jos ala ei puhdista itseään, se voi menettää kaiken.
Niin kutsuttu Kittilä-jupakka, kuntapäättäjiin kohdistunut virkarikosepäily, työllisti tuomioistuimia reilut kymmenen vuotta. Aika näyttää, tuleeko luonnonmarja-alan sotkusta samanlainen käräjämaraton.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut