Onnettomuudet: Rat­ti­juop­po ajoi stop-mer­kin takaa auton eteen Tor­nios­sa

Pohjois-Ruotsi: Mal­mi­ra­ta aukeaa kuu­kau­sien katkon jälkeen

Mainos: Jakajaksi Kaleva Mediaan - tutustu ja hae tästä

Tilaajille

Lii­kun­ta ja sek­si­ha­lut kul­ke­vat käsi kädessä – mutta mihin suun­taan: las­kee­ko liika reh­ki­mi­nen li­bi­doa?

Sopivasti kuormittava kuntoilu virkistää seksielämää, mutta mikä on sopiva määrä? Kysyimme pariterapeuttina ja personal trainerina työskentelevältä Harri Peltomaalta ja seksitutkija Osmo Kontulalta.

Pari- ja psykoterapeutti, personal trainer Harri Peltomaa vinkkaa, että hyvä keino ylläpitää testosteronitasoja on tehdä isoja lihasryhmiä kuormittavia voimaharjoituksia, kuten kyykkyliikkeitä ja maastavetoa.
Pari- ja psykoterapeutti, personal trainer Harri Peltomaa vinkkaa, että hyvä keino ylläpitää testosteronitasoja on tehdä isoja lihasryhmiä kuormittavia voimaharjoituksia, kuten kyykkyliikkeitä ja maastavetoa.
Kuva: Jori Liimatainen

Fyysinen aktiivisuus kohentaa psyykkistä ja fyysistä suorituskykyä sekä mielialaa, mikä tukee usein myös seksihaluja ja kykyä nautintoon. Isossa kuvassa asia on monisyisempi.

– Seksuaalinen halu on seurausta monista biologisista ja psykologisista tekijöistä.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.