Pääkirjoitus: Työ­pe­räis­tä maa­han­muut­toa tar­vi­taan lisää, ja sen vas­tus­ta­mi­nen on vaa­ral­lis­ta po­pu­lis­mia

Korot: Ra­hoi­tus­vas­ti­ke seit­se­män­ker­tais­tuu – lainan ly­hen­tä­mi­nen ja korkea korko nos­ta­vat asu­mis­ku­lu­ja hui­mas­ti ke­vääl­lä

Urheilu: Suo­ma­lai­seen ju­do­val­men­nuk­seen le­veäm­mät hartiat – ro­va­nie­me­läi­nen Tuomo Seik­ku­la on yksi liiton nuorten val­men­ta­jis­ta

Mainos: Tilaa Lapin Kansa Digi koko vuodeksi samaan hintaan: 12,90 € / kk + 1 kk kaupan päälle, tilaa tästä

Tilaajille

Lii­kun­ta ja sek­si­ha­lut kul­ke­vat käsi kädessä – mutta mihin suun­taan: las­kee­ko liika reh­ki­mi­nen li­bi­doa?

Sopivasti kuormittava kuntoilu virkistää seksielämää, mutta mikä on sopiva määrä? Kysyimme pariterapeuttina ja personal trainerina työskentelevältä Harri Peltomaalta ja seksitutkija Osmo Kontulalta.

Pari- ja psykoterapeutti, personal trainer Harri Peltomaa vinkkaa, että hyvä keino ylläpitää testosteronitasoja on tehdä isoja lihasryhmiä kuormittavia voimaharjoituksia, kuten kyykkyliikkeitä ja maastavetoa.
Pari- ja psykoterapeutti, personal trainer Harri Peltomaa vinkkaa, että hyvä keino ylläpitää testosteronitasoja on tehdä isoja lihasryhmiä kuormittavia voimaharjoituksia, kuten kyykkyliikkeitä ja maastavetoa.
Kuva: Jori Liimatainen

Fyysinen aktiivisuus kohentaa psyykkistä ja fyysistä suorituskykyä sekä mielialaa, mikä tukee usein myös seksihaluja ja kykyä nautintoon. Isossa kuvassa asia on monisyisempi.

– Seksuaalinen halu on seurausta monista biologisista ja psykologisista tekijöistä.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.