Lapin kokoomus asettui viikonloppuna järjestetyssä piirikokouksessa tukemaan Kemin Kokoomus ry:n aloitetta, jossa vaaditaan kahden keskussairaalan mallia Lapin maakunnan tulevaan sote-malliin.
Lapin kokoomuksen mielestä malli turvaisi ympärivuorokautisen päivystyksen, oman erikoissairaanhoidon ja synnytysten jatkumisen sekä Meri-Lapissa että Rovaniemellä.
Piirin varapuheenjohtajan Antti Kaarlelan mukaan kahden keskussairaalan malli säilyttäisi yleisen turvallisuustason Meri-Lapin merkittävällä teollisuusalueella.