Kolarissa vuodeosaston sulku jatkuu ensi vuoden helmikuuhun saakka.
Kuva: Helena Laakso
Lapin hyvinvointialueen (Lapha) aluehallitus on päättänyt käynnistää Kolarissa pilottitoiminnan sosiaali- ja terveyspalvelut yhdistävästä toimintamallista perusterveyden sairaalahoidossa, Lapha tiedottaa.
Pilotin aikana kehitetään toimintamallia, jolla vastataan sairaanhoidollisiin tarpeisiin ilman erillistä vuodeosastoa yhdistämällä ympärivuorokautisen kotihoidon, kotisairaalan, palveluasumisen ja ensihoidon voimavaroja potilaiden tarpeisiin.