Lapin kuntatyöntekijät kokevat kyselyn perusteella työnsä kuormittavaksi erityisesti rekrytointihaasteiden ja työpaikkojen säästötoimenpiteiden vuoksi. Jopa 82 prosenttia vastanneista pitää työtilannettaan tällä hetkellä jonkin verran tai hyvin kuormittavana.
Ammattiliitto Jyty teetti jäsenilleen “Miten menee, kuntatyöntekijä?” -kyselyn viime vuoden lopulla, joka keräsi yhteensä 2447 vastausta. Lapissa siihen vastasi 126 henkilöä. Suurin osa vastanneista työskentelee kasvatus- ja koulutuspalveluissa sekä hallinto- ja tukipalveluissa.
Artikkeli on _kirjautuneille_
Kirjaudu tai luo Kaleva Media -tunnus
Voit lukea kirjautumisen takana olevia sisältöjä
Pääset kommentoimaan sisältöjä
Saat oman nimimerkin