Timo Kurula on yksi osapuoli Kittilä-käräjissä.
Kuva: Jussi Leinonen
Kittilän entisiä ja nykyisiä kuntapäättäjiä koskevan virkarikosjutun hovioikeuskäsittelyn valmistelu aloitettiin Rovaniemen hovioikeudessa tiistaina.
Valmisteluistunto pidettiin suurimmaksi osaksi videoyhteyksillä koronaviruspandemian vuoksi sekä siksi, että osapuolet olivat asiaa toivoneet.
Lapin käräjäoikeus hylkäsi viime vuoden kesäkuussa 27 kuntapäättäjän syytteet törkeistä virkarikoksista ja työrikoksista.