Kemin lu­kio­lai­set veik­ka­si­vat Fin­lan­dia-voit­ta­jan oikein - lu­ku­raa­ti oli iso urakka koe­vii­kol­le

Viime viikolla jaettiin taas Finlandia-kirjallisuuspalkinnot. Tämän vuoden kaunokirjallisuuden Finlandian sai Iida Rauman Hävitys.

Kemin Lyseon lukiolaisten Finlandia-raati luki ehdokaskirjat ja esitteli niitä yleisölle Kemin kirjastolla. Samalla raati veikkasi voittajaa, ja tarkkanäköiset nuoret lukijat arvasivat palkittavan ihan oikein.

Finlandia-raadin vetäjä äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja Riika Tikkala kertoo, että jokaisella lukijalla oli oma voittajaehdokkaansa, mutta koko porukan yhteinen ehdokas oli juurikin Hävitys.

Ilmoita asiavirheestä