Kemin kau­pun­gin­ta­lon ve­si­säi­liöi­hin asen­net­tiin ult­ra­vio­let­ti­va­lol­la toimiva pö­pön­tap­pa­ja

Kemi

Kemin kaupungintalon vesisäiliöihin on asennettu ultraviolettivalolla toimiva desinfiointilaite juomaveden laatua parantamaan.

– Laitteen ansiosta juomaveteen ei tarvitse käyttää niin paljoa kloorikemikaaleja, kertoo Kemin Energian ja Veden vesihuoltojohtaja Juha Hiltula.

Hiltulan mukaan Keminmaassa Lautiosaaren vedenpuhdistuslaitoksella on ollut vastaavaa tekniikkaa käytössä jo vuosia.

– Tekniikka on lisääntymään päin vesihuollossa, myös jätevesipuolella, Hiltula sanoo.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä