Inari yrittää selvitä ilman lo­mau­tuk­sia ras­kaas­ta ko­ro­na­ke­vääs­tä

Kunta pyrkii löytämään korvaavia töitä ja paksujen hankien kadotessa niitä voi löytyä ulkoilmasta.

Inarin kunnanhallitus on päättänyt yt-neuvotteluiden aloittamisesta ensi viikolla. Neuvotteluiden piiriin otetaan kunnan koko henkilöstö, noin 400 ihmistä. Pitämättömät vapaat ja lomat pyritään sopimaan pidettäviksi mahdollisuuksien mukaan.

Kunnanjohtaja Toni K. Laine sanoo, että korvaavia töitä yritetään löytää ja esimerkiksi terveydenhuollon taitaville sitä löytyy helpoimmin. Kevään edetessä voi tulla eteen myös ympäristöaiheisia työtehtäviä.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä