Hor­ne­tit har­joit­te­le­vat il­ma­tank­kaus­ta Yh­dys­val­to­jen il­ma­voi­mien kanssa

Harjoitus lennetään Rovaniemen, Kuusamon, Kajaanin ja Oulun välisellä harjoitusalueella.

Hornetit harjoittelevat yhdysvaltalaisen KC-135 Stratotanker -ilmatankkauskoneen kanssa.
Hornetit harjoittelevat yhdysvaltalaisen KC-135 Stratotanker -ilmatankkauskoneen kanssa.
Kuva: Ilmavoimat

Ilmavoimien Hornetit harjoittelevat Yhdysvaltain ilmavoimien ilmatankkauskoneen kanssa 24.–26. tammikuuta, tiedottaa Lapin lennosto.

Kaksi kertaa vuodessa toteutettavien harjoitusten tavoite on kouluttaa, ylläpitää ja uusia suomalaisten hävittäjälentäjien ilmatankkauskelpuutuksia. Kelpuutuksen suorittaminen on osa Hornet-lentäjien koulutusta.

Lapin lennosto järjestää vuoden ensimmäisen ilmatankkausharjoituksen yhteistyössä Ison-Britannian Mildenhallin lentotukikohtaan sijoitetun Yhdysvaltain ilmavoimien 100.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä