kolumni: Päät­tää­kö kau­pun­ki vai mat­kai­lu­bis­nes siitä, montako ho­tel­lia Ro­va­nie­men kes­kus­taan mahtuu?

pääkirjoitus: Lapin vä­ki­lu­ku laskee yhä, mutta net­to­muut­to kääntyi po­si­tii­vi­sek­si maa­han­muu­ton an­sios­ta – ve­to­voi­ma on edel­leen maa­kun­tam­me vahvin valtti

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Hieno pa­ket­ti, mutta moot­to­ri kis­mit­tää – Alfa Romeon Stel­vio-maas­tu­ri on tuot­tee­na liki täy­del­li­nen, mutta voi­man­läh­de ja sen kulutus eivät vastaa tar­pei­ta

Koeajossa Alfa Romeon uutuusmalli Stelvio osoittautui todella janoiseksi ajopeliksi. Lukemat tuntuvat bensapumpulla ja luottokortilla, vaikka asiaa kuinka yrittäisi katsoa vaaleanpunaisten Alfa Romeo -silmälasien läpi.

Stelvion aistikkaat korilinjat ja sulavat muodot osoittavat, että italialainen autoteollisuus on aina parhaimmillaan korimuotoilussa. Sikäläisen ajattelun mukaan auton on oltava aina kaunis katsella – varsinkin yöllä ja laskevan auringon valossa. Korin vesuviuksenharmaa ulkoväri maksaa 1700 euroa ekstraa.
Stelvion aistikkaat korilinjat ja sulavat muodot osoittavat, että italialainen autoteollisuus on aina parhaimmillaan korimuotoilussa. Sikäläisen ajattelun mukaan auton on oltava aina kaunis katsella – varsinkin yöllä ja laskevan auringon valossa. Korin vesuviuksenharmaa ulkoväri maksaa 1700 euroa ekstraa.
Kuva: Kari Pitkänen

Tällä kohtaa italialaisia käy vähän sääliksi. Kun Alfa Romeo pitkän odotuksen jälkeen sai myyntiin keskikokoluokan SUV-maasturin ja ehti sen jo kevyesti uudistaakin, maailma auton ympärillä oli perusteellisesti muuttunut.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.