Pääkirjoitus: Ay-lii­ke ja hal­li­tus ovat ajau­tu­neet jää­rä­päi­syyt­tään pat­ti­ti­lan­tee­seen, mistä kum­man­kin on vaikea pe­rään­tyä

Lakko: Työ­tais­te­lu kes­keyt­tää ju­na­lii­ken­teen ensi tors­tai­na vuo­ro­kau­den ajaksi, lakko ei koske Poh­jois-Suo­men hen­ki­lö­yö­ju­na­lii­ken­net­tä

Rikos: Vä­ki­val­tai­nen ve­lan­pe­rin­tä Ro­va­nie­mel­lä toi 37-vuo­tiaal­le nai­sel­le reilut kaksi vuotta van­keut­ta

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Hanna Kanto asui vuoden ul­ko­mail­la, missä mus­ti­koi­ta sai poimia vain litran päi­väs­sä – siitä urkeni tai­teel­le uusi suunta, jonka Kiasma pal­kit­si os­ta­mal­la taulun

Hanna Kanto lähti tekemään taidetta siitä, millaisia suhteita hänellä on metsään. Lopulta marjanpoimija valtasi melkein koko näyttelyn.

Matkalla Kiasmaan. Näyttelyn pääteos Poimija on jo löytänyt ostajansa. Se on Hanna Kannon tuotannosta ensimmäinen teos, jonka nykytaiteen museo Kiasma on halunnut kokoelmiinsa.
Matkalla Kiasmaan. Näyttelyn pääteos Poimija on jo löytänyt ostajansa. Se on Hanna Kannon tuotannosta ensimmäinen teos, jonka nykytaiteen museo Kiasma on halunnut kokoelmiinsa.
Kuva: Jussi Leinonen

Nopealiikkeisellä taiteilijalla on jalassaan lenkkarit.

– Melkein aina, Hanna Kanto sanoo.

Ne ovat kätevät työssäkin.

Lue Digiä _vain 1 €/kk_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita