Suomessa sähkönkulutus on ollut perjantaina suurta pääasiassa kovan pakkasen takia, ja sähkön pörssihinta on kivunnut ylös.
Kuva: Vesa Moilanen / Lehtikuva
Kantaverkkoyhtiö Fingrid kertoo purkavansa sähköjärjestelmän valmiustason noston iltapäivästä alkaen. Fingridin mukaan sähkön riittävyys on nyt hyvä.
Fingrid nosti torstaina valmiuttaan kohonneen sähkönkulutuksen vuoksi. Johtaja Tuomas Rauhala Fingridistä sanoi aiemmin STT:lle, että valmiuden nosto tarkoittaa käytännössä parempaa reaktionopeutta vikatilanteisiin.
Suomessa sähkönkulutus on ollut perjantaina suurta pääasiassa kovan pakkasen takia, ja sähkön pörssihinta on kivunnut ylös.
Pörssisähkön hinta on perjantaina iltapäivällä yli kaksi euroa kilowattitunnilta.