Tilaajille

Ana­lyy­si: EU:n van­hen­tu­nut kanta kaa­su­au­toi­lun pääs­töi­hin voi suun­na­ta val­mis­tus­ta säh­kö­au­toi­hin – Suomen ta­voit­teel­ta lisätä bio­kaa­sun lii­ken­ne­käyt­töä pu­toai­si pohja

Suomen tavoitteena on vähintään viisinkertaistaa kaasuautokanta ja nelinkertaistaa biometaanituotanto. Lännen Median liikennetoimittaja Kari Pitkänen kirjoittaa, että kaasukäyttöisistä henkilöautoista on kuitenkin tullut EU:n päästöpolitiikan väliinputoajia.


Nykyisessä Skoda Octavia G-Tecissa on kaksi komposiittivalmisteista kaasutankkia (keltaiset) sekä taka-akselin eteen sijoitettu terästankki bensiinille (sininen). Komposiittitankkeihin mahtuu yhteensä 17,7 kiloa maa- tai biometaania. Rakenneratkaisu on tyypillinen kaasuautoille. Uusin G-Tec-versio esitellään loppuvuodesta.
Nykyisessä Skoda Octavia G-Tecissa on kaksi komposiittivalmisteista kaasutankkia (keltaiset) sekä taka-akselin eteen sijoitettu terästankki bensiinille (sininen). Komposiittitankkeihin mahtuu yhteensä 17,7 kiloa maa- tai biometaania. Rakenneratkaisu on tyypillinen kaasuautoille. Uusin G-Tec-versio esitellään loppuvuodesta.
Missä EU, siellä ongelma. Tätä hevosmiesten tietotoimiston hokemaa on pakko uskoa edes vähän, kun aiheena on kaasukäyttöisten henkilöautojen tulevaisuus.

Tästä vuodesta alkaen EU-alueella myytävien uusien henkilöautojen keskimääräiset hiilidioksidipäästöt saavat olla korkeintaan 95 grammaa kilometrillä.