37 varusmiestä altistui paukkupatruunan laukaisumelulle Jääkäriprikaatissa maanantaina. Puolustusvoimien mukaan onnettomuus tapahtui noin kello 14.
Melualtistuminen tapahtui rynnäkkökiväärin lauettua vahingossa patruunojen poistamisen yhteydessä.
Kaikki paikalla olleet varusmiehet toimitetaan varuskunnan terveysasemalle tarkastukseen. Heiltä tutkitaan, aiheutuiko vahingosta esimerkiksi kuulovaurioita.
Jääkäriprikaatin esikuntapäällikkö, everstiluutnantti Petri Sipilä sanoo, että laukauksen ääni on voimakkuudeltaan 155–165 desibeliä, kun henkilö on aseesta noin metrin etäisyydellä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut