Jalkapallo: "Oli hienoa huo­ma­ta, että seu­ral­la on kova luotto osaa­mi­see­ni", ku­vai­lee ro­va­nie­me­läis­jal­ka­pal­loi­li­ja Vilma Koi­vis­to siir­toaan yhteen Ruotsin huip­pu­jouk­kueis­ta

Pääkirjoitus: Venäjä jatkaa hyb­ri­di­ope­raa­tio­taan Suomen rajalla niin kauan kun se katsoo hyö­ty­vän­sä siitä

äänestä: Mikä on vuoden 2023 sy­käh­dyt­tä­vin lap­pi­lai­nen ur­hei­lu­ta­pah­tu­ma? Äänestä suo­sik­kia­si ja osal­lis­tu ar­von­taan

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Ym­pä­ris­tö­jär­jes­tö haukkui la­dat­ta­vat hyb­ri­di­au­tot pet­ku­tuk­sek­si, mutta oikein käy­tet­tyi­nä niillä voi säästää sel­väs­ti

Tärkeintä on ladata hybridiautoa usein ja mieluummin kotona sekä ajaa sillä ympäristössä, jonne se parhaiten sopii. Hybridi- ja sähköautojen yleistymisen tielle on kuitenkin kasattu paljon tarpeettomiakin esteitä.

Citroënin akkuvoima riitti 38 kilometriä valtatien bussipysäkille asti ennen kuin polttomoottori hyrähti käyntiin. Tulos oli kahdeksan kilometriä parempi kuin auto ennakkoon lupasi.
Citroënin akkuvoima riitti 38 kilometriä valtatien bussipysäkille asti ennen kuin polttomoottori hyrähti käyntiin. Tulos oli kahdeksan kilometriä parempi kuin auto ennakkoon lupasi.

Plug-in- eli lataushybridiautoja tarjotaan ja myydään nyt innokkaasti koko Euroopassa. Suomi ei ole poikkeus, sillä lataushybridit ovat tänä vuonna kivunneet suosiossa dieselien rinnalle.

Myös kritiikki näitä "puolisähköautoja" kohtaan on kasvussa.

Lue Digiä _vain 1 €/kk_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita