kolumni: Il­mas­to­pää­tök­sis­sä me­ga­luo­kan ai­ka­tau­lu­vir­he

tähtijuttu: Yhden lähtö tarjosi toi­sel­le kodin – ta­voi­tim­me kolmen muut­ta­jan ketjun ja kur­kis­tim­me kuntien väes­tö­en­nus­tei­siin

pääkirjoitus: Tuu­li­voi­ma tar­vit­see tuek­seen sää­tö­voi­maa, jonka riit­tä­vyys on uhat­tu­na

Lukijalta
Mielipidekirjoitus
Tilaajille

VR oli de­mo­kraat­ti­nen – ennen

VR on valtiolle kuuluva rautatieliikenteen monopoli. Jos lappilainen haluaa käväistä Helsingissä, yöjuna on ollut Kemijärveltä käsin ainoa vaihtoehto. Ja mikäs sen mukavampaa kuin oikaista itsensä makuuvaunussa ja herätä Etelä-Suomen vilistäessä ikkunan ohi.

Näin oli vielä 2018, kun edellisen kerran lähdin Pietariin. Sen reissun junamatkojen hinnaksi olen merkinnyt 218e, mikä sisälsi edestakaiset Allegrot Helsinki-Pietari välille, eli jotain 60e Kemijärvi-Helsinki välille eläkeläiseltä.