Avohuollon osastonhoitaja Sirpa Uusimaa ja sairaanhoitaja Päivi Riipi tyhjällä vanhan palvelutalon käytävällä Ylitorniolla.
Kuva: Vuokko Lahti
Vuodeosaston toiminta Ylitorniolla loppui kesäkuun alussa. Sen seurauksena terveyskeskuksen yhteydessä entisen 15 huoneen vuodeosastolla sekä niin kutsutun vanhan palvelutalon kiinteistössä tyhjää tilaa on 3 300 neliötä eli noin 28 omakotitalon verran.
Tilat ovat kunnan omistamat ja kun hyvinvointialue ei niitä enää vuokraa, vuokranmenetyksiä kunnalle on vuositasolla tiedossa 550 000 euroa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut