Uusi py­sä­köin­ti­ta­pa li­sän­nyt vaa­ra­ti­lan­tei­ta – ­vii­den metrin etäi­syys suo­ja­ties­tä unoh­tu­nut

Vuonna 2020 voimaan astunut uusi pysäköintitapa on lisännyt monella tapaa riskejä, kertoo LähiTapiola tiedotteessaan.

Kesällä 2020 voimaan astunut tieliikennelaki laajensi pysäköintimahdollisuuksia. Nykyisin auton tai muun ajoneuvon voi parkkeerata taajamassa tien vasempaan laitaan myös kaksisuuntaisella tiellä. Aiemmin tämä oli sallittua vain yksisuuntaisella tiellä.

Vaikka uusi pysäköintitapa on lisännyt parkkeeraamisen mahdollisuuksia kaupunkialueella, on se samaan aikaan LähiTapiolan mukaan aiheuttanut sen, että yhä useampi unohtaa jättää suojatien eteen vähintään viisi metriä tyhjää tilaa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä