Petteri Orpon pitäisi saada kasattua toimiva hallitus, vaikka vaalipaneelit näyttivät ennemminkin sekopäisten touhulta. Naamat punaisina huudettiin ja sormet pystyssä kuin tappelua vailla. Ei ollut sivistyneiden ihmisten keskusteluja, normaaleja väittelyitä. Täydellisesti kaikilta puuttui rakentava asiapohja ja ratkaisukeskeisyys.
Mutta ”järkevästi” ajateltuna tuleva hallitus on kokoomus, persut, kristilliset. Vihervasemmiston paikan kansa on jo äänellään näyttänyt, ja se on oppositio.