Vielä viime syksynä peräti 98 prosenttia etätöihin siirtyneistä palkansaajista oli vähintäänkin melko tyytyväisiä siihen, miten etätyö oli sujunut. Sittemmin tyytyväisyys on hieman laskenut, mutta taso on edelleen huiman korkea. Tämä käy ilmi työ- ja elinkeinoministeriön teettämästä työolobarometrista. Kyse on otantatutkimuksesta, joka seuraa työelämän laadun kehittymistä palkansaajien näkökulmasta.
Etätöihin ovat siirtyneet koronan myötä lähes kaikki, joille etätyö on mahdollista.