
Lappica on Likiliikkeeseen kuuluva, paikallinen työterveyspalvelujen tarjoaja, jonka henkilökunta huolehtii työntekijöiden ja työpaikkojen hyvinvoinnista. Lappican strategiaan kuuluu palvelun kehittäminen yhdessä asiakkaiden kanssa. Digiloikka on siitä oiva esimerkki.
– Digiloikka on toimintatapa, joka auttaa meitä pääsemään lähemmäksi asiakkaita, olemaan paremmin tavoitettavissa ja tekemään asioinnista helpompaa, Lappican työterveyshoitaja Henna Alanko kiteyttää.
Lappican digiloikka Lapissa
Lappican toimitusjohtaja Anne Kunnarin mukaan digiloikassa on kyse digitaalisen maailman elementtien, kuten sosiaalisen median ja erilaisten teknisten laitteiden, ohjelmistojen ja sovelluksien ottamisesta entistä vahvemmin osaksi yrityksen toimintaa.
Digiloikan avulla Lappica pyrkii madaltamaan niin henkilökunnan kuin asiakkaidenkin kynnystä erilaisten digitaalisten toimintamallien käyttöön. Lappicassa etävastaanottoa on käytetty asiakastyössä jo vuodesta 2017.
– Kehitämme jatkuvasti uusia keinoja etäyhteyksien ja sähköisen asioinnin parantamiseen. Digiloikka auttaa löytämään monipuolisia kommunikaation välineitä, joista niin isot kuin pienetkin yritykset voisivat hyötyä. Tavoitteena on, että työterveysyhteistyöstä tulisi tiiviimpää, Alanko selventää.
Digiloikan hyödyt korostuvat erityisesti Lapin olosuhteissa, jossa välimatkat ovat pitkiä ja jossa palvelut eivät aina ole käden ulottuvilla. Matka työterveyshuoltoon voi olla pidempi kuin itse käynti vastaanotolla. Kiitos digitalisaation, tänä päivänä asiointi on usein mahdollista myös kotisohvalta käsin. Lappican tarjoama etävastaanotto säästää aikaa ja kustannuksia.
– Sen käyttö on myös teknisesti helppoa, sillä älypuhelin, nettiyhteys ja rauhallinen paikka riittävät. Haluamme korostaa, että digitaaliset kanavat eivät ole pelottavia, eivätkä vain ”nörteille” tai nuorille suunnattuja. Kaikki hyötyvät, Alanko rohkaisee.
Lisätietoja: www.lappica.fi