”Tuntuu kuin siitä olisi vain pari viik­koa” – 50 vuotta sitten pal­vel­leet miehet pa­la­si­vat So­dan­ky­län ka­sar­mil­le

Seitsemän vuoden 1976 varusmiestä vieraili entisessä palveluspaikassaan Sodankylän varuskunnassa samaan aikaan, kun Jääkäriprikaati valmistautuu mittaviin uudistuksiin.

Pekka Kokkonen (kuvassa keskellä) muistelee menneitä Arno Toppilan ja Raimo Paanasen kanssa. Takana Sauli Niemelä (vas.) ja Keijo Kokkonen. – Kaapit olivat sellaisia, että niissä oli reiät. Reiästä pystyi tarkistamaan, onko ase kaapissa, muistelee Raimo Paananen.
Pekka Kokkonen (kuvassa keskellä) muistelee menneitä Arno Toppilan ja Raimo Paanasen kanssa. Takana Sauli Niemelä (vas.) ja Keijo Kokkonen. – Kaapit olivat sellaisia, että niissä oli reiät. Reiästä pystyi tarkistamaan, onko ase kaapissa, muistelee Raimo Paananen.
Kuva: Oskar von Essen

Mihin 50 vuotta oikein hurahti?

Kysymys tuntuu olevan kaikkien huulilla, kun seitsemän entistä Jääkäriprikaatin sissikomppanian varusmiestä astelee esikuntapäällikkö Petri Sipilän johdolla kasarmirakennukseen varuskunta-aluella Sodankylässä.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä