Lakot: Ju­na­lak­ko on li­sän­nyt lin­ja-au­to­jen li­pun­myyn­tiä mer­kit­tä­väs­ti – suo­si­tuim­mil­le rei­teil­le myydään jo ei-oota

Tapahtumat: Ro­va­nie­mi sel­vit­tää kymp­pi­ton­nil­la, miten Arctic Design Week jat­kos­sa jär­jes­te­tään – ta­pah­tu­man tu­le­vai­suus on epä­var­ma

Kuvagalleria: Kont­ti­sen ki­sois­sa nähtiin rä­väk­kää lasten pu­ku­lois­toa

Mainos: Mitä enemmän tiedät sitä helpommin äänestät, tilaa tästä Lapin Kansa 2 kk 59,90 euroa

Tilaajille

Tun­tu­ri­ra­ta to­teu­tuu ai­kai­sin­taan ensi vuo­si­kym­me­nel­lä – uusi yhteys hyö­dyt­täi­si etenkin kai­vok­sia ja met­sä­teol­li­suut­ta, mutta lisäisi myös huol­to­var­muut­ta

Dieselveturi odotti tiistaina lähtöä etelään Kolarin rautatieasemalla. Tornion ja Kolarin välisen radan sähköistäminen on ensimmäinen tavoite Tunturirata-hankkeessa.
Dieselveturi odotti tiistaina lähtöä etelään Kolarin rautatieasemalla. Tornion ja Kolarin välisen radan sähköistäminen on ensimmäinen tavoite Tunturirata-hankkeessa.
Kuva: Miila Kankaanranta

Tunturiradaksi nimetyn Lapin poikittaisradan rakentaminen maksaisi runsaat miljardi euroa. Viisi kuntaa ja neljä tunturikeskusta yhdistävä rautatie hyödyttäisi etenkin kaivos- ja metsäteollisuutta, kun ne pystyisivät siirtämään kuljetuksiaan kiskoille.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.