kolumni: Eikö ka­las­tus­la­ki olekaan kai­kil­le sama? Kysymys on nyt ajan­koh­tai­sem­pi kuin koskaan

Podcast: Kar­va­lak­ki­do­ku­ment­ti osa 6: Kuk­ko­lan­kos­ki näyt­tää, mitä elävä jo­ki­kult­tuu­ri voi ih­mi­sel­le merkitä – Heik­ki­län tai­tei­li­ja­vel­jek­set ker­to­vat elä­mäs­tä Väy­län­var­rel­la

Tilaajille

Toyota Hilux on rouhea avolava ko­vem­paan käyt­töön, mutta ta­ka­pen­kis­tä saa pu­lit­taa jopa 22 000 euroa – näin hinta muo­dos­tuu

Kotimainen autoverotus ei suosi viisipaikkaisia avolava-autoja, joten suurin osa niistä hankitaan kaksipaikkaisina ”pakettiautoina”.

Toyota Hiluxin tapaiset avolava-autot ovat parhaimmillaan kovassa harraste- tai ammattikäytössä, kun perille on päästävä kaikilla teillä säillä.
Toyota Hiluxin tapaiset avolava-autot ovat parhaimmillaan kovassa harraste- tai ammattikäytössä, kun perille on päästävä kaikilla teillä säillä.

Aiotko kuljettaa avolava-autolla eli pickupilla perille paitsi tavarat ja työkalut, myös työmiehet tai remppaporukan? Ei kannata, ainakaan Suomessa, Toyotan tyly esimerkki osoittaa.

Toyota Hilux -avolava maksaa 5-paikkaisena ”perhe- tai miehistöautona” ainakin 15 500 ja enimmillään 22 000 euroa enemmän kuin varustetasoltaan vastaava 2-paikkainen malli.