Tornion uudistunut kirjasto avaa ovensa Rajakartanossa ensi maanantaina, Tornion kaupunki kertoo tiedotteessaan. Muutostyöt kuitenkin jatkuvat edelleen. Avajaisviikkoa vietetään elokuun lopussa.
Kirjastossa täydennetään vielä puuttuvia elementtejä. Kalustetoimituksia vastaanotetaan juhannusviikolla, jonka jälkeen jatketaan kirjojen hyllyttämistä. Myös opastetaulut puuttuvat vielä.
Uudistuneessa kirjastossa kaikki kalusteet on uusittu ja kokoelmille on etsitty paremmat sijainnit.