Outokummun Tornion terästehtaan kuljetukset Röyttän satamaan ja sieltä maailmalle kulkevat jatkossa meriväylää pitkin aikaisempaa turvallisemmin ensi vuonna tehtävän ruoppauksen ansiosta.
Kuva: Outokumpu
Tornion meriväylän ruoppaus alkaa ensi vuonna. Sitä ennen käynnistyy ruoppausmassan läjitysaltaan tekeminen lokakuun alussa tänä vuonna Outokummun terästehtaan kaakkoispuolelle.
Väylävirasto ja Outokumpu käynnistivät hiljattain yhteishankkeen, jonka tavoitteena on parantaa Tornio–Röyttä -meriväylän turvallisuutta.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut