Viime viikolla tuhansilla työntekijöillä alkoivat pitkät viikot, joiden lopuksi saa joko märän rätin naamalle tai huokaista katkeransuloisesti helpotuksesta. Lapin hyvinvointialueen aluehallitus päätti aloittaa yhteistoimintaneuvottelut, jotka koskevat koko Laphan henkilöstöä.
Vastaavan mittaluokan yt-neuvotteluita ei ole Lapissa koskaan ennen käyty. Eipä yhtä suurta työnantajajärkälettä ole Lapissa ennen sote-uudistusta ollutkaan. Laphalla on 8 000 työntekijää, ja se on myös Rovaniemellä ylivoimaisesti suurin työnantaja lähes 3 300 rovaniemeläisellä työntekijällään.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut