PAUKKUPAKKASET: Pak­ka­nen alkaa ki­ris­tyä vii­kon­lop­pua vasten – it­se­näi­syys­päi­vä­nä hä­tyy­tel­lään monin paikoin -35:tä astetta

RAVINTOLARAJOITUKSET: Ro­va­nie­mel­lä tiu­kem­mat ra­vin­to­la­ra­joi­tuk­set vii­kon­lo­pus­ta alkaen – ko­ronapas­sil­la ra­joi­tuk­sia ei tar­vit­se nou­dat­taa

Joulukalenteri: Lapin Kansan jou­lu­ka­len­te­ri vie aikojen taakse

Tilaajille

"Tie­lii­ken­net­tä uhkaa si­vuo­sa, kun radat vievät rahat" – Lii­ken­ne­pro­fes­so­ri pelkää, että väy­lä­ver­kon mil­jar­dien kor­jaus­vel­ka pa­kas­te­taan

Suomen maanteiden ja rautateiden tulevaisuus on seuraavaksi 12 vuodeksi koottu valtakunnalliseen liikennesuunnitelmaan. Tieliikenteen rooli ja merkitys on alimitoitettu rautateihin verrattuna, moittii liikennejärjestelmiin perehtynyt professori Jorma Mäntynen.

– Koko raideliikennettä pitäisi käsitellä kokonaisuutena sekä henkilö- että tavaraliikenne huomioon ottaen, professori Jorma Mäntynen sanoo.
– Koko raideliikennettä pitäisi käsitellä kokonaisuutena sekä henkilö- että tavaraliikenne huomioon ottaen, professori Jorma Mäntynen sanoo.

Vihdoinkin pitkäjänteisyyttä! Kerrankin uskalletaan ottaa Ruotsista mallia. Nyt loppuu siltarumpupolitikointi!

Poliitikoilla ja päättäjillä on paljon hyvää sanottavaa tuoreesta valtakunnallisesta liikennejärjestelmäsuunnitelmasta. Se ulottuu vuosille 2021–2032.