Sorsaemon ja kymmenen vastakuoriutuneen poikasen vaellus herätti iloa Rovaniemen ydinkeskustassa perjantaiaamuna.
Seppo Kemppainen kuvasi sorsaperheen seikkailua Aalto-keskuksen edustalla. Hän huomasi linnut sattumalta, kun oli alueella työnsä vuoksi.
– En tiedä, mistä ne olivat tulossa. Vesistöähän ei ole kovin lähellä, Kemppainen sanoo.
Hän arvelee, että sorsat saattoivat olla matkalla Kirkkolammelle.