Sa­vu­kos­ki hankki kun­ta­lai­sil­le jou­lu­lah­jak­si kym­me­nen pot­ku­kelk­kaa – "Mo­nis­sa kau­pun­geis­sa on käy­tös­sä vuok­rat­ta­via skuut­te­ja tai pol­ku­pyö­riä, mutta tääl­lä­hän kul­je­taan kel­kal­la"

Kyläkelkka on palautettava käytön jälkeen kunnanvirastolle, koululle tai palvelutalo Saukodin pihalle. Savukoskelainen Marja Anttonen kiittelee järjestelmää, koska asioiden hoitaminen kirkonkylällä ei vaadi auton siirtämisiä.
Kyläkelkka on palautettava käytön jälkeen kunnanvirastolle, koululle tai palvelutalo Saukodin pihalle. Savukoskelainen Marja Anttonen kiittelee järjestelmää, koska asioiden hoitaminen kirkonkylällä ei vaadi auton siirtämisiä.
Kuva: Katja Palmqvist

Savukosken raitilla potkukelkka on talvella nopein kulkuväline lyhyille matkoille, sillä jalkakäytäviä ei suolata eikä hiekoiteta.

Kunnassa halutaan kannustaa asukkaita liikkumaan, joten Kyläkelekka-kampanjassa hankittiin kymmenen menopeliä vapaaseen käyttöön.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä