Sallassa on todettu alkuviikosta kaksi uutta koronavirustartuntaa. Molemmat tartunnat todettiin paikkakuntalaisilla henkilöillä.
Yksi tartunnoista on jo tiedossa olleessa perhealtistusketjussa ja toisen tartunnan lähde on Lapin sairaanhoitopiirin ulkopuolella.
Joulun ajan tartunnoista suuren osan aiheuttajaksi on todettu koronaviruksen omikron-muunnos. Muutamia tartuntoja on aiheuttanut myös delta-muunnos. Virusmuunnokset on löydetty niistä positiivisista koronanäytteistä, joille on tehty sekvensointi.