Ro­va­nie­men val­tuus­to: 18,4 mil­joo­na euroa lisää Ro­va­nie­men käyt­tö­ta­lou­den mää­rä­ra­hoi­hin, Lapin mu­siik­ki­opis­to ja tans­si­opis­to yhteen

Rovaniemen kaupunginvaltuusto hyväksyi 18,4 miljoonan euron lisäyksen käyttötalouden määrärahoihin kuluvalle vuodelle. Rovaniemen kaupunginvaltuusto käsitteli talousarviomuutosta kokouksessaan maanantaina.

Lisämäärärahatarpeen taustalla on muun muassa sosiaali- ja terveyspalveluiden sekä varhaiskasvatuspalveluiden ennakoitua suurempi kysynnän kasvu. Koronapandemia on lisäksi vaikuttanut ihmisten kuluttajakäyttäytymiseen, ja kaupungille kertyvät maksutuotot ovat jääneet arvioitua alhaisemmiksi.

Kaupungin verotulot puolestaan toteutuvat noin 6,6 miljoonaa arvioitua korkeampina.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä